Iona

I måndags kom jag hem från skottland! Det har varit helt underbart Det kan vara bland den vackraste plats jag varit på någon gång. Jag saknar redan landskapet och människorna jag åkte dit med. Jag hoppas verkligen att jag kommer att få träffa alla igen!

För er som inte vet så var jag först på en ö mitt ute i altlanten som heter Iona, hur fint som helst med kritvita stränder, turkost vatten och knallgrönt vatten och så förstås massvis med får och lamm som vandrade omkring på ön.
Sedan så tillbringade vi helgen i Glasgow en underbar shoppingstad, jag har gjort massvis med fynd till låga priser!



På Giraffen, londons flygplats


Inverrery


Första dagen toh jag Pontus Johan och Fia en promenad upp på Ionas högsta berg


Vi lade förstås upp en sten på stenhögen!


Två söta lammungar!


Solen kom fram!


Vi åkte båt till ön Staffa


Staffa, ett naturfenomen, Berget har format sig som orgelpipor! Finns ingen annanstans.


Pontus jag och Fia





Här ser ni tydligt hur berget har format sig, riktigt häftigt!


På rundtur runt Iona




En strand på Iona

Det jag har shoppat!


Det här är några av de 780 bilderna jag tog!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Riktigt härliga bilder! =D

2010-04-22 @ 17:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0