Längtan bort

Idag när jag satt på bussen började jag att fundera på en sak, att jag alltid, jämt och ständigt längtar tills någonting! Tills jag ska åka till skottland, helgen, sommar, lön och massvis med andra saker! Ibland kommer jag på mig själv med att längta tills någonting som ska hända i framtiden så mycket att jag glömmer bort att leva i nuet. För är det inte konstigt att så fort det blir måndag så börjar jag längta tills det blir helg igen istället för att njuta av vardagen som egentligen inte är så himla jobbig som jag ibland övertalar mig själv att den är. Varje gång jag kommit hem från en resa så börjar jag längta till nästa när jag i själva verket borde stanna upp och suga in alla nya intryck och upplevelser jag har fått från resan. Så från och med nu ska jag försöka leva i nuet lite mera istället för att alltid längta till framtiden, för visst är det så att livet går himla fort? Snart står jag där femtio år gammal och har längtat bort hela mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0